fredag 3 juni 2011

Sonja Schwarzenberger supportar SlutWalk Sthlm!

"Så lätt det är att tänka; behöver vi verkligen en manifestation? Om det ändå vore så väl att ingen tänkte i koncept av:

- Har jag för mycket smink nu, så det ser trashigt och inte naturligt ut?
- Om jag är öppen med min lust och sexuella erfarenhet, kommer det göra mig till sämre flickvänsmaterial? Mindre seriös? Rent av skrämmande?
- Om jag blivit utsatt för en beröring jag inte ville ha, ord som kränkte mig, eller ett sexuellt övergrepp. Om jag då inte direkt tänkte; vad är min skuld i det här? Om jag bara inte haft en så kort kjol, eller verkat så rättfram.

Om det ändå vore så väl att vi inte tänkte så här. Men jag tror att vi kan ändra på det."

/Sonja Schwarzenberger är journalist och programledare. Hon har tidigare jobbat som chefredaktör för tidskriften Bang.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar